برای دیدن بیوگرافی ارسطو خوش رزم کلیک کنید
robeka.ir ارسطو خوش رزم ارسطو خوش رزم بیوگرافی اینستاگرام ارسطو خوش رزم بازیگران مرد ایرانی بهروز خوش رزم بیوگرافی ارسطو خوش رزم روبکا عکس ارسطو خوش رزم عکس بازیگران عکس های ارسطو خوش رزم عکس های اینستاگرام ارسطو خوش رزم عکسهای ارسطو خوش رزم فیلم های ارسطو خوش رزم مصاحبه ارسطو خوش رزم
به گواه متون تاریخی، ارسطو، فیلسوف شهیر یونانی، نخستین کسی است که بین قانون اساسی و قوانین عادی تفاوت قائل شده. وی قانون اساسی را تبیین کنندهٔ «جایگاه دستگاههای دولتی» میداند. آثار مشهور ارسطو مانند «قانون اساسی آتن» و «اخلاق» به بررسی قانونهای اساسی آن دوره به ویژه قانون اساسی دولت-شهرهای آتن، اسپارت و کارتاژ میپردازد.ارسطو در این آثار خوبیها و بدیهای هریک از قانونها را مشخص میسازد و نتیجهگیری میکند که بهترین قانون اساس
یعنی خوندن این بخش آخر عذاب الهی. فلسفه بعد از ارسطو. اصلا چرت میگن. خلاصه که حال نمیکنم باهاش فقط میخونم. ارسطو عوضش به نظرم جذاب ترین بخشش بود. با این وضعی که میبینما فکر نکنم تموم بشه اما من تا شب میشینم پاش بلکه زودتر خلاص شم :دی فکر کنم ۱۵ روزه دارم این کتابو میخونم چه خبره بابا. اما خدایی کتاب پر محتوایی بود اولش فکر نمیکردم از پسش بر بیام اما تونستم حالا فکر کن نزدیک کنکورم دوبتره باید بخونمش :دی چون الان فقط خوندم حفظ نکردم. من میگم بیا ی
کلمه مَشّاء به معنی راهرونده یا بسیار راهرونده است. ارسطو در پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم میزد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، پیروان ارسطو را مشائی میگویند و در یونانی این کلمه «پریپاتتیکوس» است. همچنین گفته میشود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل میشدند و فکر را به کار میانداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی ف
در زمان قدیم در کشور یونان ، روستایی بود میان دو کوه که مردمانش طرفدار علم و دانش بودند . در آنجا هر سال مسابقه
بهترین کتابخوان برگزار می شد. در این مسابقات شرکت کننده ها کتاب برگزیده مسابقه را می خواندند و به سوالات مسابقه
پاسخ می دادند که به نفر اوّل پول زیادی به عنوان جایزه داده می شد.
در این روستا پسری بود به نام ارسطو که در خانواده فقیری زندگی می کرد، روزی از روز ها ارسطو به سمت بازار روانه شد
تا وسایلی که مادرش به او سپرده بود را بخرد . در
در زمان قدیم در کشور یونان ، روستایی بود میان دو کوه که مردمانش طرفدار علم و دانش بودند . در آنجا هر سال مسابقه
بهترین کتابخوان برگزار می شد. در این مسابقات شرکت کننده ها کتاب برگزیده مسابقه را می خواندند و به سوالات مسابقه
پاسخ می دادند که به نفر اوّل پول زیادی به عنوان جایزه داده می شد.
در این روستا پسری بود به نام ارسطو که در خانواده فقیری زندگی می کرد، روزی از روز ها ارسطو به سمت بازار روانه شد
تا وسایلی که مادرش به او سپرده بود را بخرد . در
ارسطو معتقد است سه نوع خوشبختی وجود دارد. نوع اول خوشبختی زندگانی سرشار از شادی و لذت. نوع دوم خوشبختی زندگانی شهروندی آزاد و مسئول. نوع سوم خوشبختی زندگانی فیلسوفانه و اندیشمندانه.
ارسطو آنگاه می افزاید که هر سه ضابطه باید در آن واحد وجود داشته باشد تا انسان به خوشبختی و خرسندی برسد. ارسطو هرگونه عدم تعادل را رد می کرد. چنانچه امروزه می زیست لابد می گفت عقل سالم در بدن سالم است. کسی که فقط به رشد بدن خود بپردازد درست به اندازه کسی که فقط مغز خ
ارسطو پدر شد! (+عکس)
احمد مهرانفر بازیگر نقش ارسطو در پست اینستاگرامی خود اعلام کرد که صاحب فرزند شده است.به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، او با قطعه شعری که برای فرزند خود نوشت و عکسی که از دست او گذاشته است و او را «نیک» خطاب کرد.نیک مهرانفر اولین فرزند احمد مهرانفر بازیگری است که در سریال پایتخت به محبوبیت رسید.فرزند مهرانفر در تاریخ ۱۸ فروردین متولد شده است و او امروز با عکسی از تولد فرزندش خبر داد.مهرانفر پیش از حضور در سریال پایتخت در
در این وبلاگ سعی کردهام نظرات صاحبنظران مختلف در مورد فراغت را هر از گاهی بیاورم تا خوانندگان مطالب با دیدگاههای مختلف در مورد فراغت آشنا شوند. چند روز پیش که در مورد صاحبنظر بعدی فکر میکردم، نامی به ذهنم رسید و در دل به خودم گفتم چه کسی بهتر از ارسطو. دیگر شک نکردم و تصمیم گرفتم فراغت را از دیدگاه یک فیلسوف بزرگ مرور کنیم.
از دیدگاه ارسطو، فراغت «زمانی اضافی»، «زمانی برای خود» یا «زمانی برای آرامش» میباشد. وی در کتاب نیکوماخوس در مبحث
احمد مهرانفر یکی دیگر از بازیگران موفق سریال پایتخت می باشد که با بازی های درخشان خود در نقش ارسطو در این سریال توانست به شهرت و محبوبیت بسیار بالا برسد. در ادامه این مطلب در سایت نظاره ها برای شما عزیزان بیوگرافی و زندگی نامه احمد مهرانفر و همسرش مونا فائزپور به همراه عکس قرار داده ایم.
احمد مهرانفر , عکس های احمد مهرانفر , همسر احمد مهرانفر , بیوگرافی احمد مهرانفر , مونا فائزپور
بیوگرافی و زندگی نامه احمد مهرانفر
احمد مهرانفر که خیلی از ما ا
دانلود سریال پایتخت 5
? بازیگران سریال پایتخت 5 :
محسن تنابنده – ریما رامین فر – علیرضا خمسه – احمد مهران فر – سارا و نیکا فرقانی – بهرام افشاری – هدایت هاشمی
شروع پایتخت فصل پنجم با تصادف ارسطو با ماشین جدیدش شروع شد که باعث شد هما دیوانه شود و رفتارهای عجیب غریب پیدا کند ، بهبود فریبا مرده است و ارسطو نیز دهانش کج شد و کسانی درون ماشین شاسی بلند ارسطو بودن صدمه دیدن ….
خلاصه داستان پایتخت 5 :
داستان سریال پایتخت ک اولین بار با اسم پایتخت شر
پاورپوینت متقاعدسازی به روش ارسطو
پاورپوینت متقاعدسازی به روش ارسطو شامل 31 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .
مشخصات فایل
تعداد صفحات
31
حجم
4394 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
pptx
دسته بندی
علوم انسانی
توضیحات کامل
ادامه مطلب
احمد مهرانفر یکی دیگر از بازیگران موفق سریال پایتخت می باشد که با بازی های درخشان خود در نقش ارسطو در این سریال توانست به شهرت و محبوبیت بسیار بالا برسد. در ادامه این مطلب در سایت نظاره ها برای شما عزیزان بیوگرافی و زندگی نامه احمد مهرانفر و همسرش مونا فائزپور به همراه عکس قرار داده ایم.
احمد مهرانفر , عکس های احمد مهرانفر , همسر احمد مهرانفر , بیوگرافی احمد مهرانفر , مونا فائزپور
بیوگرافی و زندگی نامه احمد مهرانفر
احمد مهرانفر که خیلی از ما ا
چقدر بده اسیر نداشتن مقداری کاغذ به نام پول باشی....
کاغذی که انسان با تمام منم منم رو به بند میکشه
سریال پایتخت ۶ وضعیت ارسطو گویای موضوع هست
خدایا تو به داد قشر مزد بگیر جامعه برس که با این تعطیلات و خانه نشینی، آبروشون حفظ شه و چرخ اموراتشون بچرخه.
در سال ۲۰۰۲ میلادی، مارتین سلیگمن با بیان نظریه شادکامی که به مفهوم “اودایمونیا” (Eudaimonia) ارسطو شباهت بسیاری دارد، گام بزرگی را در جهت تعریف شادکامی برداشت. ارسطو شادکامی را در خوب بودن، نیکی کردن و زندگی در سایه آن می دانست و سلیگمن به پیروی از این جمله، شادکامی حقیقی را رسیدن به فراخنای شناسایی و رشد توانایی (کنجکاوی، نیروی حیاتی و قدردانی) در بازی، کار و عشق بیان کرده است. خیام نیز در رباعی زیبایی تعریف خویش را از شادکامی بدینگونه بیان
واضع مقولات عشر ارسطو بوده او مقولات را یعنی آنچه را که قابل تصور در ذهن و یا تفکر است به ده قسم تقسیم نموده که در زیر آورده شده است.
کم و کیف وضع این له ز بعدش هم متی
همچنین باشد مضاف و فعل و بعدش انفعال
توضیحات مقولات عشر
ادامه
از انیشتین و تسلا تا ارسطو ، از سارتر تا ولادیمیر ناباکوف و از جان لنون و باب دیلن و مایکل جکسون تا بتهوون ؛ چاپلین، ناپلئون ، فریدا و ون گوگ حتی زیگموند فروید در وصف رویا پردازی جملاتی دارند.
من به یک جمله از تالکین بسنده می کنم :
یک دانه رویا قوی تر از هزار واقعیت است.
واضع مقولات عشر ارسطو بوده او مقولات را یعنی آنچه را که قابل تصور در ذهن و یا تفکر است به ده قسم تقسیم نموده که در زیر آورده شده است.
کم و کیف وضع این له ز بعدش هم متی
همچنین باشد مضاف و فعل و بعدش انفعال
توضیحات مقولات عشر
ادامه
خسته ام. دستم به هیچ کاری نمیرود. توی خودم فرو رفتهاند. دلم میخواهد یکی عاشقم شود و دوستم بدارد. خسته ام از این دنیای تنهایی. و آخر چه کسی کسی را چنان که ارسطو میگوید دوست خواهد داشت؟ نه این جهان، جهان من نیست. این جهان پر از نقص است و من حقیقتا از اینهمه نقص در جهان دلزدهام. امروز شنبه هست. کاش امروز که کتابخانه میروم کمی بیشتر تلاش کنم. دلم میخواد دکتری بخونم آیپیام کاش...
ارسطو در واقع یکی از انعطاف پذیر ترین و بی تعصب ترین فلاسفه بوده که فلسفه را کوششی متوقف نشدنی و مداوم برای رسیدگی به همهٔ پیچیدگی های تجربه های انسانی تلقی میکرده و هرگز از پا نمینشسته و همیشه در جستجوی این بوده که بلکه باز هم راههای بهتر برای کنجانیدن آن پیچیدگی ها در افکارش پیدا کند.
کتاب فلاسفهٔ بزرگ آشنایی با فلسفهٔ غرب ، براین مگی، عزت الله فولادوند ، نشر خوارزمی
مثلا چی میشد من یکی بودم مثل ارسطو. شایدم بشم کسی چمیدونه!
تا الان داشتم
شادمان بودن وضعیتی ناخودآگاه است؛ توجه بیش از اندازه به آن، دستیابی به آن را بسی دشوارتر خواهد کرد. چنان که "جان استوارت میل" گفته است: " کافی است که از خود بپرسید که آیا شادید تا دیگر شاد نباشید."شادمانی آن چیزی نیست که احتمالا شما فکر میکنید. این پنداری طبیعی به نظر میرسد که شادمانی را معادلِ لذت بدانیم؛ در حالیکه لذت گذراست و شادمانی وابسته است به چیزهایی مانند کرامت، عزتنفس، تعهد و مسئولیتپذیری. ارسطو این را دریافته بود که اظهار کرد
حس درونی [inner sense]
پیشینه بحث
هر یک از قواى مدرکه باطنى «حس باطن» نامیده میشود که در مقابل آن، حس و حواس ظاهره است.[1] ریشهیابی تاریخی «حواس درونی» به ارسطو میرسد. وی در کتاب «درباره نفس» و آثاری دیگر، مباحثی را راجع به حس مشترک و خیال و حافظه و جز اینها مطرح میکند.[2]
همچنان که نظام مابعدالطبیعی ارسطو در دست ابن سینا رنگ و روی ویژهای پیدا کرد، علم النفس وی هم در دست این فیلسوف نظم و نسق خاص سینوی یافت. از نظر ابن سینا، قوای باطنی، عبا
هر کسی داری اندکی رگ غیرت باشد می داند شنیدن چندین و چند باره ی نام دو تیم یونانی(پاناتینایکوس و المپیاکوس) که تلفظ آن در زبان فارسی، شائبه هایی قریب به یقین، به همراه دارد،که القاء سوءِ برنامه سازان نامرد و بی شرافت، همان واژه مورد نظر آنهاست!
نشان دادن بدن لخت ارسطو در جکوزی، دروغگویی متواترِ نقی / تقی/ ارسطو/ رحمت / فهمیه / خصوصا پیتر چک ایران به همراه دختر بازی ، گربه بازی ، نشان دادن خانه مجردی وبیان ازدواج سفیدو ... ، تمسخر باورها و مقد
تمام ایده ها از ایده های دیگر برمی خیزند. منطق فازی برخلاف ادعای مطبوعات عمومی، به یکباره ساخته و پرداخته و به جهان علم و مهندسی نیامده است.
نام «فازی» بیان کننده یک ایده یا خانواده ای از ایده هاست که بسیار کهنسال و دارای ریشه های متعددی است. سایه های خاکستری، مرزهای مبهم، ناحیه خاکستری، متضادهای متعادل، هم درست هم نادرست، تناقض، مستدل غیرمنطقی همگی ایده های مختلفی هستند که مبین نام «منطق فازی» هستند.
تاریخ قدیم حالت فازی به دو شاخه در منط
امروز می پردازم به
اندیشه های ارسطو از کتاب دنیای سوفی اثر یوستن گردر و در ادامه از کتاب "ماجراهای
جاودان در فلسفه" اثری از "هنری توماس و دانالی توماس".
«یکی از بزرگترین
مخالفان نظریه مُثُل افلاطون شاگردی از آکادمی افلاطون یعنی ارسطو (384-322 پیش از
میلاد) بود. ارسطو فرزند یک پزشک اهل مقدونیه بود و وقتی افلاطون 61 ساله بود به
آکادمی وی راه یافت. اگر بخواهیم به بیانی به تفاوت اندیشه های این دو استاد بزرگ
بپردازیم باید بگوییم که افلاطون چنان غرق در ن
سینمای ایران و کمدیهای سخیفی که حسابی میفروشند؛
کمدیهای امروز، به عکس اسلافشان در دهه هشتاد، عمدتاً از بازیگران باکیفیت و سطح اول سینما استفاده میکنند و عموماً به دست فیلمسازانی جدیتر ساخته میشوند.
جایگاه ژانر کمدی را در تاریخ هنر نمیتوان نادیده گرفت. تاریخ هنر خنداندن در جهان به چند هزار سال قبل باز میگردد. از همان ابتدای راه، این ارسطو بود که ژانر طنز را همرده تراژدی و درام دستهبندی کرد. طنز اما همواره جزو گونههای پر حر
...کسی که مثلا کتاب اسفار ملاصدرا یا شفای ابوعلی را تحصیل کرده،یک فیلسوف اسلامی است؛اما کسی که نهج البلاغه علی(ع)را میشناسد اسلام شناس است.
اشعار شعرای جاهلیت عرب در مدارس اسلام به عنوان متن ادبی تدریس میشود ونهج البلاغه هرگز به هیچ عنوان!
فلسفه ی یونانی ها و منطق ارسطو برنامه درسی بود و تفسیر قرآن نه!
سیره پیغمبر اسلام و شرح حال و افکار و شیوه زندگی و مبارزات ائمه مطرح نیست و اگر هم استثنائا چند نفری به خواست فردی خود تحقیق کنند،علم اصلی حساب
راجع به تکنولوژی، سه دیدگاه فلسفی وجود دارد:
1. خنثی بودن علم و تکنولوژی:
این دیدگاه منسوب به ارسطو است.
طبق این دیدگاه، تکنولوژی امری خنثی است و هرکسی با هر هدفی میتواند از آن استفاده کند.
2. دیدگاه ذاتگرایانه:
این دیدگاه به هایدگر منسوب است.
طبق این دیدگاه، تکونولوژی دارای ذاتی است که باعث میشود که کارکردهای آن، به سمت خاصی هدایت شود.
هادیگر، تکنولوژی امروزین غرب را دارای ذات بدی میدانست.
3. دیدگاه اقتضاگرایانه:
طبق این دیدگاه، تکنو
گیاهان دارویی مردم یونان باستان خواص دارویی برخی از گیاهان به خوبی می دانسته اند. بقراط حکیم بینایگذار طب یونان قدیم و شاگرد وی ارسطو و دیگران، برای استفاده از گیاهان دارویی ارزش زیادی قایل بوده اند. شاگرد ارسطو به نام «تئوفراست» مکتب « درمان با گیاه» را بیناد نهاد. پس از آن، «دیوید سکورید» در قرن اول میلادی، مجموعه ای از 600 گیاه دارویی با ذکر خواص درمانی تهیه و به صورت کتابی درآور
مروری بر سبک های مستندسازی در سینمای مستند جهان(۲)
در این سلسله مطالب سعی داریم به مهم ترین سبک های مستندسازی در تاریخ سینمای مستند جهان بپردازیم و در این قسمت به تقسیم بندی فرمی محتوایی در سینمای مستند پرداخته ایم.
از زمانی که ارسطو برای نخستین بار نمایش را بر سه گونه کمدی، درام و تراژدی تقسیم کرد، سبکشناسی آثار هنری تصویری تقسیمبندیهای پرشماری را به خود دیده و هر چند سال یک بار، اندیشمندی پیدا میشود که، بر اساس نقطه نظرات خاص
جناب ارسطو در کتاب "اخلاق
نیکوماخسی"، که گویا برای پسرش تقریر کرده است، از تنوع و مراتب گوناگون "عشق"
سخن می گوید: اروس یا عشق رمانتیک، لودوس یا عشق سرخوشانه، مانیا یا عشق مجنونانه،
پراگما عشقی که دیرپای است، فیلاتیا عشق به خویشتن، اِستورگه عشق خانوادگی، فیلیا
یا عشق عمیق و از این قرار می رسد به "آگاپه" یا کاریتاس که عشق الهی را
گویند. عشقی که بسامد آن بعد از حُبِ ایزدتعالی نیک نگریستن به همنوعان و دوست
داشتن دیگر آدمیان است به منزله ی مخلوقات
روانشناسی یک علم نو ظهور با تاثیر بسیار زیاد است به همین خاطر همیشه این سوال در ذهن مردم مطرح است که روانشناسی چیست و چه اهداف دارد؟ به طور خلاصه معنی و تعریف روانشناسی یعنی بررسی و مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی.
با این حال این تعریف موضوع های بسیار گسترده ای را در بر میگیرد. ریشه علم روانشناسی در زمان فلاسفه بزرگ یونان همچون سقراط ، افلاطون و ارسطو است.
آنها سوالاتی اساسی در باب زندگی روانی انسانها مطرح کردند.
برگرفته از : https://www.wik
از جان ما چه میخواهی دنیا؟ نمیبینی از تمام عائله در دنیا همین یک سر را داریم؟ از جان ما چه میخواهی دنیا؟! دست های پنجه افتابش را قرق کردی و ان ته مانده خون نخشکیده در رگ هایش را مکیدی. من جواب تمام سوالات ارسطو را میدهم. از شب تا سحر پای حرف های ارشمیدس مینشینم و انقدر برای مولانا سماع میرقصم که از شمس و شموس بی نیاز شود. همه کاری میکنم و قسم که همه چیزا را هم اگر بفهمم باز نتوانم فهمید تو از جان نحیف نگارم چه میخواهی؟ مگر پاهایت چه قدر توان دارند
به سختی دارم کار میکنم اصلا دستم به کار کردن نمیره با این که در ظاهر همه چی خیلی خوبه و یروزه آفتابی رو نشون میده ولی من حسم نمیاد که کتاب بخونم. از بعد از پست قبلی اصلا کرخت شدمو بی حس. مثلا میخواستم کتابمو کلیشو بخونم زود تر فردا تموم بشه. خسته شدم اینقدر طول کشید. ولی از همون بعد از ظهر دست بهش نزدم. رو علم اخلاق ارسطو موندم. کتاب بدی نیستا خیلی مفصل توضیح داده ولی باید سریع خوندش الان ده روز فکر کنم بیشتره روشم. که خب البته کتاب کم حجمیم نیست.
فلسفه آیینه ی جهان نما است جام جم است.در حقیقت جهانی هم درون ماست و برای دیدن این جهان باید به حکمت روى بیاوریم.باید حیرت زده شویم تا محو تماشای خود شویم. امام حکما افلاطون چنین گفته است که: فلسفه منحصراً با حیرت آغاز می شود، و معلم اول ارسطو نیز گفته است که اعجاب و حیرت است که مردم را به سوی حکمت سوق می دهد.مولانا نیز چنین سروده است:
ای نسخهٔ نامهٔ الهی که توئیوی آینهٔ جمال شاهی که توئیبیرون ز تو نیست هرچه در عالم هستدر خود بطلب هر آنچه خواهی ک
مروری بر سبک های مستندسازی در سینمای مستند جهان(۱)
در این مطلب سعی داریم به مهم ترین سبک های مستندسازی در تاریخ سینمای مستند جهان بپردازیم.از زمانی که ارسطو برای نخستین بار نمایش را بر سه گونه کمدی، درام و تراژدی تقسیم کرد، سبکشناسی آثار هنری تصویری تقسیمبندیهای پرشماری را به خود دیده و هر چند سال یک بار، اندیشمندی پیدا میشود که، بر اساس نقطه نظرات خاص خودش، آثار هنری را ذیل انواع گوناگون ردهبندی میکند. سینمای مستند نیز از
برعکس غربی ها اینکه میدونم هستی مملو از رازه بهم آرامش میده. فکر کردن به امر نامتعین چیزی که نمیشه اندازش گرفت و ریختش تو قالب آرومم میکنه . فک کنم اگه همین از روحیه شرقی بهم به ارث رسیده باشه کافیه ... انگار راز ها ناموسِ جهان باشند... و جهان در برابر هرجایی شدن و دانستنی شدن اون ها غیرت بخرج بده !
مثلا ارسطو تا قبل نوشتن متافیزیک هر چی خواست( مثلا منطق بنا کرد و ...) جهان باهاش راه اومد و حرف هاش و طبقه بندی هاش هنوز بعد 3000 سال ارزش دارن اما وقتی ب
عدالت اجتماعی و انصاف دو فضیلت اند که بدون آنها شورهزاری خواهیم داشت و در این شوره زار، قانون قدرت خویش را از دست میدهد و خودش به موضوع مستقل تبدیل میشود
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله صلواتی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در یادداشتی با عنوان سرشت اخلاقی قانون به این مسئله پرداخته است:
ارسطو با توجه به دو ساحت عملی و نظری نفس، فضائل را به دو گونه اخلاقی و فکری دسته بندی کرد. بعدها فضائلالهیاتی همانند ایمان، امید، و عشق ب
کلی حرف دارم که بزنم. دیروز روز شلوغی بود برام. اول این که یه ذره کتابمو خوندم یه فصل تموم شد رفتم پیاده روی با بابا و مها بعدش اومدم خونه دوباره یه فصل خوندم رفتم بیرون باید یه چیزی میخریدم مهام اومد رفتیم پاساژ الماس بابا رسوندتمون. چیزی که میخواستمو خریدم دوباره اومدیم خونه باز کتاب خوندم تا شب مها گفت برو نوشابه بخر رفتم خریدم دوباره اومدم. دیگه این که همین فقط رسیدم کتاب بخونم. ارسطو هم تموم شد رسیدم به بعدش. امروزم احتمالا فقط کتاب بخون
امروزم کارام زود تموم شد. نمیدونم جریان چیه :/ هرچند که کتاب باز وقت دارم بخونم اما گشنمه و حوصله ام نمیاد. رسیدم به بخش ارسطو. احتمالا جالب تر برام باشه چون از خودش کتابی نخوندم تا حالا. نشستم رو مبل و منتظر که مامانو بابا بیان شام بخوریم از ساعت پنج گشنمه و دلم ضعف میره هی جلو خودمو گرفتم. تقریبا به هیچی فکر میکردم. یه ذره هم حوصله ام سر رفته. چند تا فیلمم زدم ببینم حوصله نداشتم. نمیدونم چرا یجوری شدم انگار شب که شد غم عالم ریخت رو دلم. اما نمیفه
تعاریف گذشتگان از موسیقی
پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کردهاند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخههای ریاضی میدانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفتهاند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام بردهاست ولی از آنجا که همه ویژگیهای موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز میدانند.
عدالت اجتماعی و انصاف دو فضیلت اند که بدون آنها شورهزاری خواهیم داشت و در این شوره زار، قانون قدرت خویش را از دست میدهد و خودش به موضوع مستقل تبدیل میشود
به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله صلواتی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در یادداشتی با عنوان سرشت اخلاقی قانون به این مسئله پرداخته است:
ارسطو با توجه به دو ساحت عملی و نظری نفس، فضائل را به دو گونه اخلاقی و فکری دسته بندی کرد. بعدها فضائلالهیاتی همانند ایمان، امید، و عشق ب
زودتر از چیزی که فکر میکردم زبانو تموم کردم یعنی پنج درس اول رو. اما هنوز درسای اخرو دیکته اش رو مشکل دارم باید بخونم اما الان خسته شدم دیگه میزارمش واسه عصری. میخوام کتابمو بخونم. خب اون روز قبل شنیدن خبر فوت، ارسطو رو تموم کرده بودم الان رسیدم به قرون وسطا. راستی دیدی براین مگی هم فوت کرد ؟؟ خیلی ناراحت شدم خیلی. :( تازه داشتم ازش یاد میگرفتم. ولی خب چیکار میشه کرد ولی ادم میخواد بمیره هم اینجوری بمیره. :/ من اینور دنیا از مردنش نناراحت شدم و ک
فعالیت آکادمیک غربیها خیلی بیشتر از ماست. فلسفه اسلامی چه قدر دارد رویش کار میشود؟ شاید در همین قم فقط. فلسفه اسلامی به کار دنیا نیامده است.
فلسفه ریشه مابقی علوم انسانی میشود. نمیشود به طور مطلق گفت فایده فلسفه چیست.
ایستایی فلسفه اسلامی به این خاطر است که ملاصدرا نیامد و صرفا کتابهای مشاء و سهروردی را دیده باشد. مثلا فلوطین هم دیده است. متاثر از نو افلاطونیان است.
مشکل عمده فیلسوفان ما این است که نتوانستند با زبان اصلی فلسفه روز ارت
«اگر زندگی ما معنایی داشته باشد، این معنا همان چیزی است که ما به آن دادهایم، نه چیزی که حاضر و آماده در اختیار ما قرار گرفته باشد.» تری ایگلتون
کتاب "فلسفه و معنای زندگی" از محمد آزاده از دیدگاه چند فیلسوف معنای زندگی را با زبان شیرین و ساده روایت می کند. این کتاب هم لذت بخش و هم آگاهی بخش است و ما را به اندیشیدن درباره معنای زندگی فرا می خواند.
چاپ دوم ین کتاب خواندنی دارای سیزده فصل می باشد.
بخش اول کتاب دربردانده مقاله ای است برگرفته از
منِ استعلائی [transcendental I]
درباره «من» یا «نفس،» از دوره یونان تاکنون، در مکاتب مختلف فلسفی، سخن به میان آمده است. افلاطون و ارسطو هر یک به معنایی قائل به تجرد نفس بودند. در فلسفهی جدید، دکارت، در قرن هفدهم، قائل به سه جوهر شد، که یکی از آنها نفس است، یعنی نفس دارای وجود مستقل است. اهمیت نفس در فلسفهی دکارت به اندازهای است که دو جوهر دیگر، یعنی خدا و جسم، در مقام اثبات، از دل آن برون میآیند. در قرن هجدهم، هیوم (1776-1711م.) وجود جوهری «من» را به چ
*** توجه: این فایل منطبق با کتاب جدید (چاپ 97) نیست.مباحث :** بخش اوّل: معنا و قلمرو فلسفهفلسفه چیست (1)فلسفه چیست (2)فلسفه چیست (3)** بخش دوم: نخستین فلاسفۀ یونانآغاز فلسفهشهید راه حکمتگوهرهای اصیل و جاودانهاندیشمندی منظم و موشکاففلسفه بعد از ارسطو
دامه مطلب
ادامه مطلب
مفهوم لغوی عدالت
عدالت یعنی دادگری کردن. جرجانی می گوید: عدالت در لغت استقامت باشد و در شریعت عبارت از استقامت بر طریق حق است یا اجتناب از آنچه محذور است در دین . عدل به معنی داد، مقابل ستم و بیداد، امری بین افراط و تفریط است. عدالت و مساوات از ارزش هایی هستند که کلیه کردارهای فردی و اجتماعی و مادی و معنوی آن را شامل می شود و هرشخص با وجدان خواهان آن ها. عدالت یعنی قراردادن هر چیز درجای خود (حدادنیا، شهیدی، هاشمی، 1392، ص 167).
برای عدالت معانی فراوا
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد میدانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد میدانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
به گزارش خبرنگار مهر،
متن زیر یادداشتی است از بنفشه افتخاری، دکتری تاریخ و فلسفه علم دانشگاه
لیون درباره نظریه اتمگرایانه در میان قدما که در ادامه از نظر می گذرد؛
آنچه که ما به عنوان اتم می شناسیم، قصۀ درازی دارد. قصۀ درازی که از
عهد باستان آغاز می شود، هنوز هم ادامه دارد. مفهوم امروزین اتم، در قرون
اخیر پرورانده شده، ولیکن همچنان دانشمندان علم فیزیک و شیمی در حال کامل
کردن نظریات و مفاهیم مرتبط با اتم هستند. برای پرورش این مفهوم بنیادی
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
روانشناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده میپردازد.[۱] به عبارت دیگر، روانشناسی به مباحث رفتار و فرایندهای روانی میپردازد. منظور از «رفتار»، کلیهٔ حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهدهٔ مستقیم و غیرمستقیم است؛ و منظور از مشاوره دیجیتال مارکتینگ«فرایندهای روانی»، مباحثی همانند احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش، حافظه و… ا
استاد ملکیان چند جلسه سخنرانی دارند با عنوان «زندگی فیلسوفانه». ایشان در جلسه سوم توضیح می دهند که یکی از باورهای فیلسوفانه این است که هر سخنی پیش فرضهایی دارد و سخن بدون پیش فرض وجود ندارد.
جالب است که ایشان در درس چهارم توضیح می دهند که زندگی فیلسوفانه با نوعی گشودگی همراه است و بنابراین فیلسوف گرفتار پیش فرض نیست.
این دو سخن با یکدیگر تناقض صریحی دارند. شک نداریم که ایشان ذهنی دقیق و حافظه ای قوی دارند. اما در این هم شکی نیست که سخنان هر
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد میدانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد میدانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
امروز تا ظهر روز خوبی بود اما بعدش همه چی بهم خورد صبح زبان خوندم کتابم ارسطو رو تموم کردم و کلی راه افتاده بودم تا این که زندایی بابام زنگ زد به مها که رتبه اشو تبریک بگه بعد نمیدونست ما نمیدونیم به مها تسلیت گفت و اونجا فهمیدیم که بعله صبح بیچاره تمپم کرده. من که حالم بد شد گفتم بریم خونه. تو خونه هم تا اومدم تمام بدنم میلرزیدو گهگداری تیر میکشید جاهای مختلف بدنم تا خوابم برد بعد مامان اومد ما هم حاضر شدیم اومدیم پیش دختر خاله هام خیلی بد بو
این روزها همه مطلب زیر را سرچ می کنند
پایتخت 6 و یا مثلا بیوگرافی فلان بازیگر پایتخت 6 و .... و یا
اول بهتون بگم برای دانلود خود مجموعه بهتر به سایت شب دی ال سری بزنید
دانلود قسمت 5 پنجم پایتخت 6 شش
و مطالب مشابه دیگری مانند این یکی که در آخر همین نوشتار درج می کنم-واقعیت این است که مردم ایران بسیار به سریال دیدنی پایتخت علاقمند هستند و برای ارزش و اهمیتی وصف ناشدنی قائل هستند.
اما وقتی می گوییم پایتخت دیگر عمرش به سر آمده همزمان با اتمامش به دلی
ابوزید عبدالرحمن بن محمد بن خلدون تاریخنگار،جامعهشناس، مردمشناس و سیاستمدار مسلمان است. وی را از پیشگامان تاریخنگاری به شیوهٔ علمی و از پیشگامان علم جامعهشناسی میدانند که حدود ۴۰۰۰ سال پیش ازاگوست کنت - مؤسس علمی به نام جامعهشناسی (بهفرانسوی: La sociologie) در فرانسه - میزیست. ابن خلدون این علم جدید را عمران نام نهاد.
وی در ۴۲ سالگی به نگارش کتابی پیرامون تاریخ جهان رو آورد که مقدمهٔ آن بیش از خود کتاب شناخته شدهاست. این
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
کلیپ رو گوش کنید . اصلا اولین ترجمه آثار ارسطو در زمان بنی امیه نبوده
ادامه مطلب
این مسئله (که هدف فلسفه چیست) از دیرباز درگیرى ذهنى
برخى فلاسفه بوده و باعث شده رویکردشان در فلسفه را به کلّى تغییر دهند. نخستین
کسى که به طور جدی به این مسئله اندیشید، سقراط بود. سقراط تأکید داشت که ما را با
"جهان شناسی" کاری نیست. این که جهان به چه شکل است، علت اولیه جهان
چیست، اشیا در جهان چه ربطی و چه وضع و نسبتی با هم دارند و ماهیات اشیا چگونه
است، به ما ربطی ندارد و دانستن شان هیچ سودی به حال ما ندارد، آنچه اهمیت دارد
خود ماییم؛ باید تمام هم
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
docx
حجم فایل
47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
30
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغ
با نگاه انسانشناسانه،از من اگر
بپرسید استادمان چگونه تا انتهای تباهی رفت؛پاسخ من «اعتماد به نفس بیش از حد» است.
نجفی باهوش بود و متاسفانه این را «میدانست». همیشه حس عجیبی از کنترلِ کامل بر اوضاع
داشت. همیشه همهی جوابها را میدانست. بر قلهی هوش و منطق نشسته بود و فکر میکرد
آنجا جایش امن است. «ولی در این جهان، هیچجا برای فرزندان آدم امن نیست.» دکتر نجفی
بیماری آدمهای مطمئن را داشت: مطمئن به خودشان،به هوششان،مطمئن به این که این
اولین پروانه زبان سیستماتیک ، سانسکریت ، در عصر آهن هند نخست شد ، با یاسکا (قرن ششم پیش از زادروز مسیحی) ، پینی (قرن 6-5 قبل از زادروز [8]) و مفسران وی پینگالا (حدود 200 پیش از میلاد) ، کاتیایانا و پاتنجعلی (2 سده قبل از میلاد) Tolkāppiyam ، قدیمی ترین فرمان زبان تامیل ، اغلب مربوط به پیش از سده 5 میلادی است. بابلی ها همچنین کوشش های اولیه ای برای توصیف پاورپوینت درس چهارم زبان دهم انجام دادند. [9]
در غرب ، دستور زبان از قرن سوم قبل از میلاد به عنوان یک دودمان
مبانی نظری وپیشینه با موضوع شادکامی (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری وپیشینه با موضوع شادکامی(فصل دوم تحقیق)
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
بدترین ساعتهای
روز بهترین زمان برای رفتن به کتابفروشی است؛ مثلا ساعت 14 و 53 دقیقه. علت این
تقارن خلوت بودن کتابفروشی است. خلوت بودن هم به این دلیل مهم است که غالبا کتابفروشیها،
نسبت به تعداد کتابهایشان، کوچک هستند و فضای حرکت میان قفسهها تنگ است. به
جاده دوطرفه یک بانده میمانند. اگر طرف مقابل از جنس موافق نباشد که دیگر هیچ. به
دلایل فرنگی و فرهنگی باید با چنان مهارتی مماس و موازی او رد شویم که حتی یک
مولکلول از دو طرف به هم نخورن
چند روزی بود که احساس می کردم نیاز به وبلاگ نویسی دارم. این سرویس های وبلاگ نویسی هم هر کدوم یه مرضی دارن آدم نمی دونه کدوم یکی رو برای نوشتن انتخاب بکنه. عَلَی الحِساب اینجا رو انتخاب کردم چون امکان ارتباطاتش بیشتر است و یه نیمچه حالت شبکه های اجتماعی رو هم در خودش داره.
می نویسم، صرفا برای اینکه حال و احوالم بهتر بشه. تو این روزهایی که همه چپیدیم توی خونه و منتظریم که این ابرِ سیاهِ تیره از سرمون رد بشه، که البته بعید است با این مدیریت عهدبو
ارسطو می گوید همه چیز، بارها و بارها کشف شده و از یاد رفته است. او به ما اطمینان خاطر می دهد که پیشرفت ، یک توهم است ؛ امور انسان مانند دریاست که در سطح خود هزاران حرکت و آشفتگی دارد و چنین به نظر می رسد که به سوی جایی پیش می رود ، در حالی که در تهِ خود بالنسبه بی تغییر و آرام است . آنچه ما آن را پیشرفت می خوانیم شاید فقط تغییرات سطحی محض باشد: توالی از سبک ها و مُدها در لباس ، حمل ونقل ، حکومت، روان شناسی و دین . علم مسیحی ، رفتارگرایی ،دموکراسی، ات
Ubiquitous learning and massive communication in MOOCs: Revisiting the role of teaching as a praxis
Saeid Zarghami-Hamrah & Marc J. de Vries
مقاله سعید ضرغامی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی و مارک دفریس، استاد فلسفه علم و فناوری دانشگاه دلفت هلند، با موضوع ارزیابی نقش عمل تدریس همچون عملی هنجاری در موک ها، در شماره سوم مجله «اخلاق و تربیت» در سال 2018 منتشر شد. پرسش اساسی این مقاله این بوده است که با توجه به تغییرات رخداده در نقش تدریس در موک ها، تدریس به عنوان گونه ای عمل هنجا
ارسطو در سال 384 قبل از میلاد به دنیا آمد و در سال 322 قبل از میلاد هم از دنیا رفت، در واقع، یک عمر 62 ساله داشته، و عمر زیادى نکرده است. در سنّ 17 سالگى وارد آکادمى افلاطون شده است، یعنى در سال 367 قبل از میلاد، و انصافاً بسیار هم به افلاطون از لحاظ عاطفى علاقه مند بود، اما از لحاظ فکرى بسیار از افلاطون دور بوده است.این یکى از موارد استثنایى در تاریخ فلسفه است که کسى با آراء ونظرات استاد خود مخالفت داشته باشد ولى عمیقاً به او علاقه مند باشد و او را دو
امروز شروع شده. خیلی وقته از ساعت شیش اینطورا بیدارم سریع حاضر شدم با مها برم ازمایش بده ابوریحان. رفتیم گفتن باید پزشک عمومی تایید کنه پزشک عمومی ۹ میومد مها گفت بیخیال بریم شیلا دوباره اسنپ گرفتیم برگشتیم ازمایشو دادو من زنگ زدم بابا اومد دنبالمون. تازه الان میتونم شروع کنم. پیش خودم گفتم برم کتابخونه اما حوصله ام نیومد یعنی خب ترسیدم جایی که میخوامم پر باشه پس بیخیال شدم همین خونه انجام میدم جاش فردا و پس فردا میرم کتابخونه. و شنبه البته.
همه محققان بر این باورند که تقریباً تمام افراد هر شب خواب میبیند اما تمام آنچه دیده میشود در خاطر نمیماند.انسانها از ابتدای تاریخ، نظریههایی درمورد چرایی، چیستی، معنا و عملکرد خواب دیدن، ارائه دادهاند. تا اینکه افلاطون و ارسطو به ساختن زیربنای فلسفی چیزی که روانشناسان اروپایی بعدها در سده نوزده و بیستم تحت عنوان «میل» ارائه دادند، پرداختند. در آن زمانها رویاهای بشری را به ارواح نسبت میدادند.
در فرضیههای جدید، از خواب
اس ام اس روز دانشجو؛
روز قلم های تیز
روز فکر های خلاق
روز اندیشه های نو، روز تو، روز دانشجو مبارک
•
در کوچه درس رهگذاریم هنوز
وین راه دراز می سپاریم هنوز
از اول ثبت نام سال ها می گذرد
ما واحد پاس نکرده داریم هنوز
روز دانشجو مبارک
•
•
امام صادق(علیه السلام):
دوست ندارم جوانی از شما را جز بر دو گونه ببینم:
دانشمند یا دانشجو
•
•
دانشجو اگر عاشق شود بی پرده مشروط می شود
چیزی شبیه فاجعه با عشق ممکن می شود
•
•
شمع شدی شعله شدی سوختی
خاک تو سرت هیچی
در کتابهای نظریه جامعهشناسی همواره خواندهایم که دورکیم و نظریه کارکردگرایی با تاریخ به مشکل برمیخورد و از پس توجیه آن برنمیآید. اولین بار فکر میکنم تالکوت پارسونز به این نکته اشاره میکند زمانی که کتاب مشهور خود را برپایه نظریه دورکیم مینویسد در آخر به این نکته اشاره میکند که نمیداند باید چطور از پس تغییرات تاریخی بربیاید.
چیزی که برای من عجیب بنطر میرسد این است که خود دورکیم اما نه تنها به تاریخ رجوع میکند و علاقه زیادی
امروز صبح حسین از من خواست چند تا جمله فلسفی احساسی خارجکی برایش بفرستم. سرچ کردم و چند تا جمله پیدا کردم و با ترجمه برایش فرستادم. و حالا یکی از آن جملات به شدت روی ذهن و اعصابم رژه می رود! جمله ای از سقراط که می گوید:
Those who are hardest to love need it
the most
من جزء "هاردست تو لاو"ها هستم و با این جمله سقراط (که به نبوتش، ایمان دارم) هی خودم را کنکاش می کنم که آیا من هم "نید ایت د موست"؟! حس یک فرد فریب خورده را دارم؛ حس خوبی نیست...
+ حالا بماند که شاگرد خوش (ارس
به نظرتون سوفکل چی میتونه باشه؟
یه جور فیله مرغ سوخاری با سس مخصوص؟
یه جور بستنی سرخ شده؟
یه کلمه محلی به معنی دختر زیبای آتشپاره؟
یه برند مشهور در حوزه پوشاک؟
خیر جانم.
سوفکل قدرتمندترین نمایشنامه نویس قبل از میلاد در یونان بوده. هر دفعه باید بهت یادآوری کنم؟
نمیدونم چرا هر دفعه اسمشو میارم این تصویر میاد تو ذهنم.
در صورتی که دوستمون اینطوری بودن:
ایش. با این قیافت. لااقل میخواستن بسازنت صاف وایمستادی. همچینم به افق خیره شده که حالا بگی
اینکه هخامنشیان امپراطوری ستایش برانگیز و فاتحی داشتهاند گرچه لذتبخش است، اما به «گذشته» تعلق دارد. به پشت سر. امروز کجای دنیا ایستادهایم؟ تا چهاندازه در دنیا تأثیرگذاریم؟
اینکه کوروش انسان بزرگ و بخشندهای بود و به ادیان مختلف احترام میگذاشت، دقیقاً چه ارتباطی به ما دارد؟ آیا ما هم برای نظر و نگاه مخالفی که نمیپسندیم احترام قائل هستیم یا با شلیک واژهها و تهمت و تهدید و تحقیر و فحاشی جنسی خفهاش میکنیم؟
مثل معتاد کارتنخوا
به قلم دامنه: به نام خدا. میانهروی و حدّ وسط چیست؟ «اگر کسی در راه خدا فنا شود و غنی شود میانهروست؟» پاسخم به این سؤال سید علیاصغر شفیعی:
سلام. در این نظرنویسیات، سؤال گرانقیمتی به درگاه مدرسهی فکرت آوردی. اساساً، از انسانهای زیرک خوشم میآید، اگر زیرکها نباشند، حتی علم هم پیشرفت نمیکند. چون علم، با پرسشهای تازهتر جان میگیرد. حتی، خون رگهای دانش، پرسش و پرسشگری است. برای گذر از شک به یقین، نه ماندن در شبهه و تردید.
پاسخ
تفکر انتقادی(بخش اول)
تفکر انتقادی،[۱] یا تفکر نقادانه[۲] یا سنجشگرانهاندیشی (تفکر سنجشگرانه) یعنی تلاش در درست اندیشیدن برای به دست آوردن آگاهی قابل اعتماد در جهان. این روش شامل فرایندهای ذهنی اعم از تشخیص، تحلیل و ارزیابی دادهها است. به بیان دیگر، هنر اندیشیدن پیرامون اندیشیدن خودتان درحالیکه شما میخواهید اندیشهیتان را بهتر، روشنتر، دقیقتر، یا قابل دفاعتر بنمایید.[۳]
فردی که انتقادی میاندیشد قادر است پرسشهای مناسب بپرسد
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
docx
حجم فایل
90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
43
هرقلیطوس (هراکلیتوس)
وی از بزرگان حکمای باستان و از اهل افسیوس است. هرقلیطوس جهان را به رودی تشبیه میکند که همواره روان است و هر لحظه مانند لحظهی دیگر نیست. وی معتقد است که نسبت به هیچ چیز نمیتوان گفت میباشد بلکه باید گفت میشود و شد
دانلود رایگان فیلم سینمایی قسم
فیلم ایرانی قسم ۱۳۹۷ به کارگردانی محسن تنابنده
کارگردان: محسن تنابنده | ژانر: اجتماعی، خانوادگی | سال تولید: 1397 | تاریخ انتشار: 6 بهمن ماه 1398
مدت زمان: 89 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت ویدئو: WEB-DL
فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: الهام غفوری
خلاصه داستان: این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند…
بازیگران: مهناز افشا
علوم بلاغی، زیباشناسی سخن یا دانش سخنوری از جملهٔ فنون ادبی و تاریخی است، و شاخههای سهگانهٔ معانی، بیان، و بدیع را دربرمیگیرد.
در مقایسه با مضامین و زمینههای دیرینِ بلاغت در فرهنگها و جوامع جهانی، مطالعات و پژوهشهای علمیِ معاصر، بُردِ وسیعتر و متنوعتری از مسائل عملی و معانی نظری را به حیطهٔ علوم بلاغی وابسته و مرتبط دانستهاند. در حالی که بهطور سنتی، این علوم را تنها به حرفهها و زمینههایی از قبیل سیاست، حقوق، روابط عمومی
پاورپوینت تاریخ علم شیمی
پیدایش و شکل گیری علم به معنای دومش شاید از آغاز دوره تجدید حیات علمی در اروپا (حدود سده 14 پس از میلاد) و پس از آن بوده باشد، در حالی که تولد علم به معنای آگاهی (هر نوع آگاهی) با تولد بشریت هم آغاز بوده است.
مشخصات فایل
تعداد صفحات
170
حجم
10726 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
شیمی
توضیحات کامل
عنوان: پاورپوینت تاریخ علم شیمی
فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 170
تعریفی از تاریخ علم
در تاریخ علم، چگونگی تکامل و توسعه علم ا
معتقدم که کلمات و الفاظ و اسامی قدرت دارن و از خودشون انرژی و امواج ساطع میکنن... این اعتقاد حاصل تجربه هست و مطلقا برخاسته از تاثیر کتابهای نسبتا زرد «قانون جذب» ، «قانون راز» ، «بخواهید تا بشود!» ، «بنویسید تا بشود!» ، «تجسم / تصور کنید تا بشود!» نیست.
من همیشه علاقهی زیادی به استفاده از الفاظ حاوی بار منفی داشتم و شاید هنوز هم دارم. نکتهای که این بین برام جالب بود اینه که به مرور زمان اون صفت و لفظ منفی جزئی از شخصیت و رفتارم شد! الان که از چن
نام کتاب: دنیای سوفی
نویسنده: یوستین گردر (متولد 1952 )
ترجمه: حسن کامشاد
انتشارات نیلوفر
تعداد صفحات: 600 صفحه
متن نوشته شده در پشت کتاب:
"نویسنده این کتاب، یوستین گردر، در 1952 در نروژ به دنیا آمد. سالها در برگن فلسفه تدریس کرد و پیوسته درفکر متن فلسفی ساده ای بود که به درد شاگردان جوانش بخورد. چون متن مناسبی نیافت خود نشست و دنیای سوفی (1991) را نوشت. کتاب با استقبال غیر منتظره ای رو به رو گردید و در همان چند سال اول انتشار به بیش از سی زبان ترجمه شد و
پاورپوینت حکمت مشاء فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXتعداد صفحات: 17حجم فایل: 321قیمت: 14900 تومانبخشی از متن:توضیحات:فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.بخشی از متن:در سنت فلسفه اسلامی چنین رایج است که حکمت را به لحاظ روش به سه گونه تقسیم می کنند:الف: حکمت مشاءب: حکمت اشراقج: حکمت متعالیهکه هر یک از این سه نوع حکمت دارای سردمدارانی است که به ترتیب افراد شاخص آن عبارتند از: ابو علی سینا که او ر
مونا فائزپور سن,مونا فائزپور متولد,مونا فائزپور مدل,مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر,مونا فائض پور قبل از عمل زیبایی,مونا فائض پور بیوگرافی,مونا فائز پور ویکیبیدیا,مونا فائزپور همسر ارسطو,مونا فائز پور احمد مهرانفر و همسرش,مونا فائض پور اهل کجاست,مونا فائض پور متولد چه ماهی است,مونا فائزپور زن احمد مهرانفر,مونا فائض پور احمد مهرانفر و همسرش
مرگ ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. دوره یونان قدیم، از مرگ ارسطو تا قرن چهارم میلادى است، این دوران را که حدود هشت قرن طول کشید، دوران «هلنیزم» Helenism می نامند. دوران هلنیزم، یعنى فاصله میان مرگ ارسطو و آغاز قرون وسطى. قرن چهارم میلادى را دوران یونانیگرى یا یونانى مآبى نیز نامیده اند.
نخستین ویژگى دوران هلنیزم، در واقع نوعى بازگشت به تعلیمات سقراط است. یعنى نوعى عدول از ارسطو و افلاطون و بازگشت به استاد اینها که سقراط مى باشد.
آنچه
دﺪﺎه اﺳﻼم و علم پزشکی در باره عسل چکیده:عسل یکی از نعمت های بزرگ الهی است که از فرآورده های زنبور عسل به دست می آید. خداوند متعال عسل را شفا برای مردم می داندو این امر را نشانه ای روشن برای اندیشمندان می شمارد. و پیامبر اسلام(ص) نیز بر خاصیت شفابخش عسل تاکید فرموده اند. در سال های اخیر نشان داده شده است که عسل تاثیر ممانعت کننده ای بر رشد شصت گونه باکتریایی اعم از هوازی و بی هوازی، گرم مثبت و گرم منفی داشته است. همچنین اثرات ضدقارچی عسل برروی
امروز می خواهم
مجدداً از کتاب دنیای سوفی استفاده کنم و یک سرگذشتی از سقراط را ارائه کنم:
« فلاسفه اولیه یونان
گاه فیلسوفان طبیعی خوانده می شوند چون بیش از هر چیز در فکر جهان طبیعی و
رویدادهای طبیعی بودند. فیلسوفان طبیعی نخستین گام را در راه استدلال علمی
برداشتند و پیشتاز آنچه که بعدها علم نامیده شد بودند, آنها در جستجوی قوانین
ناپیدای طبیعت بودند و می خواستند بدون توسل به اساطیرکهن بفهمند پیرامون آنها چه
می گذرد یعنی می خواستند با مطالعه خ
۷۰ ساله به نظر میرسید و داشت ”کودکشو“ تماشا میکرد. خیلی هم تماشا نمیکرد البته. برگشته بود این طرف: چرا اومدی این وسط کتاب میخونی؟ این چه قرصیه میخوری جوون؟! دستت چی شده؟.... حس کردم هر لحظه ممکن است یک ”چه غلطی کردیم...“ از دهنم دربیاید، یادم افتاد چقدر همیشه دلم دهن به دهن شدن با پیرمردها و پیرزنها را میخواسته. که مثلا جواب بدهم: میخواهم ادای ابن سینا را درآورم که در چارسوق بازار، غرق در شرح فارابی بر مابعدالطبیعهی ارسطو شد
تاکنون یک موش را که هر روز در چرخ گردان در حال دویدن است یا یک فرد تنبل که تمام مدت در دنیا سرگردان است را دیدهاید؟ خیلی افراد مانند آن موش هستند. هر روز عجله دارند تا به جایی برسند بدون اینکه بدانند مقصد کجاست. هر روز تا جایی که بتوانند کار میکنند بدون اینکه بدانند چرا کار میکنند. ارسطو چهار قرن پیش از میلاد بیان کرد ما جنگ میکنیم تا صلح داشته باشیم و کار میکنیم تا فراغت داشته باشیم.
چرایی و اساس روانشناختی که ما یک فعالیت فراغتی را بی
فیلم سینمایی قسم
کارگردان : محسن تنابنده
ژانر : اجتماعی، خانوادگی
سال تولید : 1397
تاریخ انتشار : 1398
مدت زمان : 89 دقیقه
کیفیت ویدئو : WEB-DL
فرمت: MP4
تهیه کننده : الهام غفوری
خلاصه داستان :
این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند…
بازیگران :
مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی، مهران احمدی، حسین ملکی، گیتی معینی، آزاده مهدیزاده، نازنین فلاحی، حسین پورکریمی، سامان ا
فیلم سینمایی قسم
کارگردان : محسن تنابندهژانر : اجتماعی، خانوادگیسال تولید : 1397تاریخ انتشار : 1398مدت زمان : 89 دقیقهکیفیت ویدئو : WEB-DLفرمت: MP4تهیه کننده : الهام غفوری
خلاصه داستان :این فیلم درباره قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام آن به دنبال ثابت کردن قاتل بودن شوهر وی به دادگاه هستند…
بازیگران :مهناز افشار، سعید آقاخانی، حسن پورشیرازی، مهران احمدی، حسین ملکی، گیتی معینی، آزاده مهدیزاده، نازنین فلاحی، حسین پورکریمی، سامان ارسطو،
تنوع زیورآلات نقره و جواهرات مردانه در سایت جواهر که یک مجموعه بزرگ از فروش جواهرات و زیورآلات نقره می باشد، بسیار بالا است.
شما با خرید اینترنتی از جواهر سایت، یک خرید امن و تحویل فوری را تجربه خواهید کرد. تمامی زیورالات نقره با انواع جواهر سنگ های معدنی اصل را دریافت خواهید کرد.
این جواهرات و زیورآلات شامل: انگشتر زمرد، دستبند چرم، ساعت نقره، گردنبند زمرد، گوشواره نقره، نیم ست دخترانه و زنانه، سرویس نقره و ... هستند که از تنوع و زیبایی
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
دانلود رایگان کتاب نقد عقل محض امانوئل کانت PDF
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 835 صفحه
نویسنده : اثر میشل گریر
مترجم : بهروز نظری
معرفی کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض
«ایمانوئل کانت؛ نقد عقل محض» اثر میشل گریر یکی از مجموعه کتابهای «متون محوری فلسفه» است که تاریخ فلسفه را از طریق بررسی و تفسیر آثار بنیادین آن روایت میکند.
کتاب حاضر ترجمه نقد عقل محض اثر ایمانوئل کانت به فارسی است که ویراستار آن کوشیده کل متن را کلمه به کلمه با ترجمه انگلیسی م
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
حسن جمشیدی پاسخ میدهد:
� چه اشکالی دارد که بر اساس جهانبینی برآمده از قرآن و روایات
زندگی کنیم و زیستجهان جدید را به کل کنار بنهیم؟
اشکالش این
است که آیات قرآنی، روایات نبوی و نیز روایات منقول از امامان شیعه اصولاً با توجه
به فضای جامعه انسانی روزگار نزول این آیات و روایات شکل گرفتهاند. انسانشناسی
سنّتی ما نیز بر مبنای همین آیات و روایات شکل گرفته است. ما با فلسفه ارسطو و کلیات
سعدی هم همینطور برخورد میکنیم و با بررسی آنها میگ
انسان کیست؟ آیا انسانی وجود دارد؟
- پیدا نکردم. آه! یافت نمی شود.
- چرا؟
- گشتم، نبود، نگرد، نیست! انسان را می گویم. تمام کوچه پس کوچه ها را گشتم، به خدا سوگند که نبود.
البته من او را از زمان تولد تاکنون ندیده ام اما با صفاتی که برای او ذکر کرده اند، گشتم. حتی نشانی های او را گفتم. همه می گفتند چنین موجودی با این صفات تا کنون ندیده ایم.
آخر مگر می شود چنین چیزی؟ انسان! کسی ندیده باشد؟ البته تا دلت بخواهد انسان ارسطویی می دیدم و می ب
خستهام، از انسان خستهام، دوست دارم یک طوری تنها باشم که با هر نوع انسان و روابط انسانی و محصولات انسانی در ارتباط نباشم. من خودم یک محصول انسانیام، از خودم هم میتوانم دور باشم؟
از خودکار، از کاغذ، از نوشتن میتوانم دور باشم؟ نمیشود کامل انسان را از زندگی حذف کرد ولی میشود آن را کمرنگ کرد.
شبکۀ اینستاگرام که وظیفۀ تمام کردن وقت و زمان آدمهای جهان را دارد. و بعد از آن وظیفۀ دومش بمباران فکری با مطالب صرفا سرگرمی همراه بردن نفع سیاس
تالس
تاریخ فلسفه غرب را معمولا با شرح احوال و آراى تالس، فیلسوف اهل ملطیه (میلتوس Miletus ) آغاز می کنند. مقدم بر تالس، هیچ متفّکر فیلسوفى شناخته نیست. از این لحاظ، به یک معنا مى توان گفت که تالس نخستین فیلسوف بوده است. گروهى براى اثبات «نخستین فیلسوف بودن» تالس به سخنى از ارسطو استناد کرده اند; ارسطو در کتاب مابعدالطبیعه مى گوید « تالس که بنیانگذار فلسفه است » ... و از این جمله بر مى آید که تالس بواقع نخستین فیلسوف بوده، البته همه مترجمان اینگونه
مبانی نظری سبک های تفکر
جهت مشاهده و دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود مبانی نظری سبک های تفکر
سبک های تفکر سلامی به ارزش نور در دل شب هم اکنون شما برای خرید محصول با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های تفکر (فصل 2) وارد فروشگاه فایل شده اید ..دانلود فایل وورد مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد سبک های تفکر.دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سبک های تفکر از زمان سقراط و ارسطو تا زمان حال دربارة تفکر و ماهیت و
اون قدیم ندیما یه ذره اهل علم نو بودم.کتاب و مقاله علمی میخوندم.مستند از کیهان و کرمچاله میدیدم تا داستان خدا با مورگان فری من.مثلا میدونستم کاوشگر ووجر کی از منظومه شمسی خارج میشه.یبار یادمه ناسا فراخوان زد هرکی که میخواد اسمش بره تو فضا ثبت نام کنه.الان شاید اسم و فامیلم رو یه تیکه کاغذ یه جایی تو فضا معلق باشه.اما امروز تو باغ سر آبیاری ، از پسرِ مشدی غضنفر که از شرکا هست شنیدم که درباره بزرگ ترین رخداد نجومی قرن صحبت میکرد.همینجور که چونه
پاورپوینت ماهی شناسی عمومی
اولین کسی که در زمینه ماهی شناسی مطالعه نمود ارسطو بود بلون در سال 1551 کتاب تاریخ طبیعی ماهیان سالویانی در سال 1557 بر روی فون ماهیان روندلت اولین کتاب جامع ماهی شناسی را نوشت دانشمند انگلیسی بنام ویلوگبی در سال 1686، 420 گونه ماهی را شناسی کرد پیتر آرتدی در سال های 1705 تا 1735
دسته بندی
سایر رشته ها
فرمت فایل
ppt
حجم فایل
8954 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
87
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که متنی را میخوانید و بعد فکر میکنید انگار که نویسنده این مطالب را شبانه از ذهنتان دزدیده و نوشته. همان راهی که برای فکر کردن پیمودهاید را نویسنده زودتر پیموده و خیلی بهتر از شما کلمات را روی کاغذ آورده.
این اتفاق در مسائل عقلانی خیلی میافتد، در متونِ فلسفی و عقلانی نوشتها وقتی ذهنمان با سوالات عقلانی درگیر شد و برای خودمان جوابهایی راست و ریس کردیم کافیست سری به کلماتِ عقلاء بزنیم تا شبیه طرحه
درباره این سایت